.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ايجاد شركت سرمايه‌گذاري اصناف در كشور

نايب رئيس اول شوراي اصناف كشور از تشكيل شركت سرمايه‌گذاري اصناف كشور خبر داد.

سيدجلال‌الدين محمدشكريه به مناسبت اول تير ماه روز اصناف اظهار داشت: بنگاه‌هاي كوچك توليدي صنفي از تكنولوژي و مهارتي برخوردار هستند كه توسط عوامل و منابع داخلي قابل دستيابي است.
وي بنگاه‌هاي اقتصادي اشتغال‌زا را فرصتي بسيار مناسب براي هدايت و جذب سرمايه‌هاي پراكنده و اندك به طرف توليد كالا و خدمات مولد موثر دانست.
محمدشكريه با اشاره به نقش موثر اصناف در جامعه افزود: توسعه بنگاه‌هاي كارآمد اقتصادي در توزيع عادلانه ثروت، چرخش مناسب پول ملي، عدم نيازمندي به برخي از واردات و ... بسيار مثبت است.
وي ورود عملي به اصل 44 قانون اساسي و استفاده از ظرفيت واحدهاي توزيعي و توليدي را مورد تاكيد قرار داد.
رئيس مجمع امور صنفي رشت تصريح كرد: شركت سرمايه‌گذاري و بانك اصناف در اين برهه از زمان مي‌توانند در پايداري و حفظ جايگاه اصناف در نظام اقتصادي اين مرز و بوم نقش ايفا كنند.
محمدشكريه رشد مالياتي اجتناب‌ناپذير، قوانين بازدارنده كار و تامين اجتماعي، عملكرد شهرداري‌ها و ... را سبب وارد آمدن ضربه‌هاي اقتصادي و چالش‌هاي پيش روي واحدهاي صنفي كشور ذكر كرد.
وي با اشاره به اجراي طرح هدفمندكردن يارانه‌ها خاطرنشان كرد: با در پيش بودن اين طرح، وضعيت واحدهاي صنفي در رشته‌هاي مختلف بايد مشخص شده و جايگاه آنها تبيين شود.
نايب رئيس شوراي اصناف كشور گفت: وزارت صنايع براي پرداخت يارانه به واحدهاي توليدي نسبت به ثبت‌نام آنها اقدام كرده و شوراي اصناف كشور نيز در اين راستا ضرورت پرداختن به وضعيت صنوف را پس از آغاز طرح هدفمند كردن يارانه‌ها به مسئولان ذي‌ربط اعلام كرده است.
وي درصد سود عمده فروشي و خرده فروشي را پس از سال‌ها و با توجه به افزايش نرخ مواد اوليه كالاهاي توليدي كارخانه‌ها، ثابت عنوان كرد.
به گفته محمدشكريه در زمان ورود به طرح هدفمند كردن يارانه‌ها بايد وضعيت اين واحدها با توجه به هزينه‌هاي اضافي مشخص شود.
رئيس مجمع امور صنفي رشت افزود: اميدواريم با تشكيل كميته‌هاي مربوطه در مدت باقي مانده با همكاري وزارت بازرگاني در ايجاد بستري مطمئن و اميدوار كننده، آسودگي خيال را براي جامعه اصناف كشور به ارمغان آوريم.
وي درباره واگذاري بازرسي و نظارت به اصناف گفت: اين واگذاري به اصناف و مجامع امور صنفي با محوريت مديريت بازرسي و نظارت شوراي اصناف كشور توانسته است نظمي مطمئن و پايدار را در ايام پاياني سال حاصل كند.
محمدشكريه روز اصناف را سكوي پرتاب اصناف به طرف اقتصاد بهتر و شفاف كه داراي درآمد حلال و دور از رانت است، بيان كرد.
نايب رئيس اول شوراي اصناف كشور تصريح كرد: اصناف با تصويب قوانين جديد و برخورداري از مديريت توانمند و عملگرا بايد افق ديد خود را با وسعت بيشتري در سيطره اقتصاد اين كشور بگشايند.
وي نوين‌سازي در بدنه اصناف را ضرورت خواند و اظهار داشت: اين امر ما را به عنوان عنصري حيات‌بخش در جامعه عظيم اقتصادي هدايت مي‌كند.
محمدشكريه توان مديريتي اتحاديه‌ها، مجامع امور صنفي و شوراي اصناف كشور را بيش از ظرفيت موجود خواند.
رئيس مجمع امور صنفي رشت با اشاره به هماهنگي اين شورا و تعامل با دولت و مجلس خاطرنشان كرد: در اين زمينه عرضه خدمات بهتر قانون نظام صنفي نيازمند تغيير و اصلاح است كه نقطه نظرات شوراي اصناف كشور با اين دو نهاد در حال نهايي شدن است.
وي ادامه داد: با استفاده از اصلاحات جديد در قانون نظام صنفي، تنظيم بازار و هدفمند كردن بازرسي‌ها و اجرايي شدن آن توان بالقوه اين نظام افزايش مي‌يابد.
محمدشكريه همچنين از تشكيل شركت سرمايه‌گذاري اصناف كشور خبر داد و افزود: در حال حاضر هيئت رئيسه شورا به عنوان مؤسس اين شركت مشخص شده و به‌زودي با پذيره‌نويسي هيئت مديره آن در تمام استان‌هاي كشور راه‌اندازي مي‌شود.
نايب رئيس اول شوراي اصناف كشور هدف از تشكيل اين شركت را در راستاي اصل 44 قانون اساسي دانست و اظهار داشت: تنظيم بازار، واردات مواد اوليه مورد نياز صنوف توليدي كشور، صادرات كالاهاي صنوف و ... از جمله اهداف ديگر اين شركت سرمايه‌گذاري است.
به گفته وي با تشكيل اين شركت فضاي مناسبي در راستاي تقويت سيستم‌هاي اقتصادي كشور براي اصناف ايجاد مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.